zaterdag 25 januari 2014

Zentangles, doodles, auraknopen....

De laatste tijd lukt het mij niet erg goed om iets leuks op papier te kwakken. In mijn Documented-Life-Planner doe ik de challenges, heb ook wel plezier in het maken daarvan, maar toch blijf ik met een resultaat zitten waarvan ik somber word. Zal wel te perfectionistisch zijn, weet niet wat dat precies is.
Dus zei ik tegen mijzelf dat ik dat gekwak dan maar even moest laten voor wat het was.
Maar ik wil toch graag bezig zijn en speurde Youtube af voor wat inspiratie. Rustig wat aan de tafel tekenen, dat was wat ik wilde. En toen kwam ik een "Auraknoop" tegen :-)
Zo begon mijn (Zen)tangle-doodle-"manie" Had wel vaker wat gedoodled, maar het was niet echt mijn ding. Maar nu ik wat how-to's bekeek op youtube bleek dat je op een hele simpele manier leuke patronen kunt tekenen.
En zo tussen de bedrijven door oefen ik met allerlei patroontjes die je ruimschoots op internet kunt vinden. Ik vind het leuk om te doen, geeft op dit moment meer voldoening dan het kwakken.


Vandaag of morgen komt de nieuwe challenge van DLP. Heb daar ook weer zin in. Ben benieuwd wat de uitdaging zal zijn.

8 opmerkingen:

Ineke zei

Dus..... gewoon doen waar je zin in hebt en wat voldoening geeft! En dan heb je nog leuke tekeningen ook ;-)

Margriet zei

Dat ziet er heel leuk uit, beter dan mijn geknoei hahaha...zal eens naar die Auraknooplink kijken!

Margriet zei

stomme vink!

trompke zei

Is echt leuk om te doen hoor. En zo simpel. Ik ben lekker aan het oefenen zodat het later wat meer vanzelf gaat hoop ik. En dan met kleurtjes, letters vullen, bloemetjes tekenen....
Heb mijn tekenpennen ook maar weer tevoorschijn gehaald ;-)
Op de iPad is een leuke how-to app te downloaden (Tangle Libary). Had ik graag willen hebben, maar hij wil niet op mijn oude iPad helaas.

Unknown zei

Dit is wat ik ook nog wilde doen, Hanny, die wilde ik maken voor mijn broers verjaardag. Had het hem in een mail al verteld toen ik een hele leuke reactie terug kreeg, ik schreef: ik weet al wat ik voor jou ga maken. Ik ga het alsnog doen en dan seal ik het in..... Vind het nl. heel bijzonder die zentangles en ik dacht hij ook.........

trompke zei

Oja Maaike, dat was echt iets voor hem. Hij zou er een hele verhandeling over gaan houden, compleet met formules en priemgetallen.
Goed idee van je, en je kunt 'm in mei ergens ophangen, speciaal voor hem.

Unknown zei

Leuk om hier de zentangle te zien. Zelf zit ik al 2 jaar bij clubs op een forum over mandala en zentangle en zelfs vrouwen wegwijs gemaakt!
Bij mij zijn de ecoline potjes en tekenpennetjes ook weer in ere hersteld.

Andina zei

Wat een leuke site heb je, ik ben ook bezig met doodles en een poging tot zentangles. Het maakt je hoofd zo heerlijk leeg. Ben het nu aan het combineren met kleur,erg leuk om uit te proberen. En zo begin ik mij ook te interesseren voor mixed media. Geen idee nog hoe je zoiets moet beginnen, maar dat komt wel.