vrijdag 20 maart 2015

Friday Art Challenge - Mondriaan

Piet Mondriaan heb ik gekozen als thema. Het was een spontane ingeving, want een echte fan ben ik niet van hem of het neoplasticisme en de Stijl. Toen ik vroeger als kind in Drachten speelde vond ik de zg. Papegaaienbuurt erg leuk en maakte veel indruk op mij. Zo hoorde ik al vroeg van "De Stijl" en ook Mondriaan. Wanneer ik de primaire kleuren zie denk ik automatisch aan dit alles. Ben wel een fan van primaire kleuren. Spelen en mengen met deze kleuren vind ik erg boeiend.

Heb al eerder een tag gemaakt met als thema "Mondriaan", niet meer wetende dat ik dit thema zelf ook hier in het lijstje had staan. Daarom nu een soort van persiflage... niet echt de primaire kleuren, schots en scheef en niet netjes.

3 opmerkingen:

Jolande zei

Mondriaan...hoe verzint een mens het.
Ik zag trouwens van de week een plaatje van een mondriaan cake, dat lijkt me nou heel moeilijk om te maken.

Margriet zei

Ik zie een gezichtje..... en een 4 :-)
Ik vind Mondriaan wel leuk eigenlijk!

Ineke zei

Ja, ik zie ook een gezichtje! De kleuren van Mondriaan zijn altijd vrolijk!