zondag 16 juni 2013

Nieuw journal

Gisteren een stapel prints gemaakt met de gelatinebak. Ik heb geen Gelli-plate maar een bakblik met daarin stevige gelatine. Wanneer ik weer stop met de productie van afdrukken dan gaat de gelatine in brokjes de vriezer in tot de volgende ronde. Dan smelt ik de bevroren brokjes opnieuw. Werkt perfect.

Van een stapel stevig 220 grams A4 papier dubbelzijdige afdrukken gemaakt en daarvan 10 dubbelgevouwen In 5 katernen ingebonden met dun touw op de manier te zien in een youtubefilmpje van Christy Sobolewski.
Voor de omslag heb ik "afvalkarton" van een schetsboek gebruikt. Deze met gesso gemengd met zwarte verf beschilderd, toen bedrukt in de gelatinebak. Daarna heb ik de hele omslag 2-zijdig afgelakt met glanzende acrylverf-vernis. Het voelt wat leerachtig aan nu en de kleuren zijn warmer geworden.
De foto's zijn niet erg goed gelukt helaas. Ook kan ik op de iPad niet goed berichten plaatsen op blogspot, dus dan maar even zo. Wanneer ik weer achter de pc ga zitten pas ik een en ander wel aan.




5 opmerkingen:

Ineke zei

Oh wow, wat geweldig mooi Hanny!!!

Mincka B. zei

Mooie techniek! Ziet er gelikt uit

Jolande zei

Ik vind de foto's goed meevallen hoor en we weten dat dingen in het echt altijd nog mooier zijn.
Mooi journal geworden, jij kunt weer even lekker verder.

Unknown zei

Heeeel mooi Hanny, ik maak de gelli plate ook nog steeds zoals Margriet en jij dat doen gaat prima en stukken goedkoper.
groetjes.

Margriet zei

Prachtig Hanny!!! Ik ga volgende zondag weer een keer een sessie doen, samen met mijn schoonzus! Heb er nu al zin in!