zondag 20 oktober 2013

Fun - 25



Ik zou een filmpje maken van het maken van deze pagina, maar helaas ging dat niet lukken. Heb daarom maar een paar foto's gemaakt van het proces.

01. Bij de Action heb ik blaasstiften gekocht. In 12 verschillende kleuren. Door het blazen spray je de inkt op je papier. Erg leuk :-)
Eerst heb ik restjes papier en een oefenvelletje met geschilderde bloemen in stukje gescheurd en opgeplakt. 


 02. Met witte acrylverf de pagina's geschilderd en met de blaasstiften rondjes gesprayd door een zelfgemaakt stencil.


03. Een schets gemaakt van een liggende trol. Hierbij heb ik een voorbeeld gebruikt om na te tekenen. Daarna de schets geverfd.


04. Met een spatel het haar met verf geschilderd.


 05. De trol verder geschilderd.


06. Met een zacht tekenpotlood de trol afgetekend.


07. Kloddertjes verf uit laten lopen met water. Dit is niet erg goed gelukt.


 08. Met een spons blaadjes door een eigengemaakt stencil aangebracht met verf.


09. Gestempeld met een foamstempel. De foamstempel is gemaakt met foamputty (Action). Waarvan de afdruk is gemaakt weet ik niet meer.


10. De gestencilde blaadjes omlijnd met een zwarte stift en kleine blaadjes gestempeld met een stempeltje gemaakt van vloeibaar rubber.


11. Tot slot heb ik hier en daar nog wat accentjes aangebracht met krijt. Ook de randen van het papier. Ik had tekst geschreven op de pagina, maar dat heb ik weer weggepoetst. Wegpoetsen liet in dit geval enige sporen na die ik heb gemaskeerd met een paar stukjes washi tape met tekst (die nergens op slaat). 


2 opmerkingen:

Miniheks zei

vind het super geworden en je staat nu bij mijn favorieten....dus ga je volgen.
grt
Petra Mulder
Staphorst

Ineke zei

Leuk om te zien hoe het groeit! Mooi is het geworden!